Zawiadomienia z Urzędu Skarbowego – gdzie szukać ich po urlopie?
Dla wielu z nas ten tydzień jest pierwszym pracującym po zakończonych urlopach. Wracając do pracy, powinniśmy nie tylko na nowo zmotywować się do sumiennego wykonywania obowiązków zawodowych, ale również pamiętać o dowiedzeniu się, czy pod naszą nieobecność, nie przyszły żadne zawiadomienia z Fiskusa. Gdzie możemy się ich spodziewać?
W przypadku, kiedy Urząd Skarbowy wysyła pismo do podatnika, zawsze musi ono zostać dostarczone. O to, żeby dotarło pod określony adres musi jednak zadbać nie tylko sam listonosz. Także podatnicy powinni wiedzieć, jak należy sprawdzić, czy przypadkiem Fiskus nie próbuje się z nimi skontaktować.
Przebywając w domu, nie mamy z tym większych problemów. Jednak po urlopie, powinniśmy dowiedzieć się, czy przypadkiem nie ominął nas odbiór ważnej przesyłki. Czasem nie wystarczy przejrzenie skrzynki - trzeba też zwrócić uwagę na tok czy na wycieraczce lub w drzwiach nie znajduje się żadna informacja. Warto też popytać sąsiadów, czy listonosz nie zostawił listu u nich.
Zgodnie z prawem, pisma urzędowe, w tym również te z Fiskusa mogą być doręczone do domu, ale też do pracy, dlatego po powrocie z wakacji, powinniśmy przejrzeć obie skrzynki. Jeśli jednak zajdzie tak potrzeba, można też pozostawić pismo w innym miejscu, w którym istnieje duże prawdopodobieństwo na to, że adresat je odbierze. Jeślinie da się tego wykonać w inny sposób, to listonosz pozostawia awizo. Wtedy przesyłkę należy odebrać we wskazanym urzędzie pocztowym.
Listonosz często pozostawia przesyłkę pełnoletnim osobom, które mieszkają pod tym samym adresem. Jeśli nikogo nie zastaje, może zdecydować się również na pozostawienie listu sąsiadom lub dozorcy, jeśli taki funkcjonuje. Wtedy jednak odbiorcy muszą podpisać odpowiedni dokument, żeby pozostało potwierdzenie, że ktoś odebrał pismo. Jednak w takiej sytuacji, listonosz musi pozostawić informację dla adresata o tym, gdzie znajduje się przesyłka.
Mimo tego, bywa i tak, że nie ma żadnych opcji doręczenia listu, dlatego należy dowiedzieć się w urzędzie pocztowym, czy nie pozostał on w tym miejscu. Choć jest to rzadkie, to może zdarzyć się też tak, że dokument oczekuje na odbiór w urzędzie gminy albo miasta. W tym przypadku także musi jednak pozostać informacja o tym, gdzie znajduje się przesyłka.
Oznacza to, że po powrocie, warto sprawdzić, czy nigdzie nie czeka na nas kwitek informujący o potrzebie odebrania ważnej przesyłki.
Przebywając w domu, nie mamy z tym większych problemów. Jednak po urlopie, powinniśmy dowiedzieć się, czy przypadkiem nie ominął nas odbiór ważnej przesyłki. Czasem nie wystarczy przejrzenie skrzynki - trzeba też zwrócić uwagę na tok czy na wycieraczce lub w drzwiach nie znajduje się żadna informacja. Warto też popytać sąsiadów, czy listonosz nie zostawił listu u nich.
Zgodnie z prawem, pisma urzędowe, w tym również te z Fiskusa mogą być doręczone do domu, ale też do pracy, dlatego po powrocie z wakacji, powinniśmy przejrzeć obie skrzynki. Jeśli jednak zajdzie tak potrzeba, można też pozostawić pismo w innym miejscu, w którym istnieje duże prawdopodobieństwo na to, że adresat je odbierze. Jeślinie da się tego wykonać w inny sposób, to listonosz pozostawia awizo. Wtedy przesyłkę należy odebrać we wskazanym urzędzie pocztowym.
Listonosz często pozostawia przesyłkę pełnoletnim osobom, które mieszkają pod tym samym adresem. Jeśli nikogo nie zastaje, może zdecydować się również na pozostawienie listu sąsiadom lub dozorcy, jeśli taki funkcjonuje. Wtedy jednak odbiorcy muszą podpisać odpowiedni dokument, żeby pozostało potwierdzenie, że ktoś odebrał pismo. Jednak w takiej sytuacji, listonosz musi pozostawić informację dla adresata o tym, gdzie znajduje się przesyłka.
Oznacza to, że po powrocie, warto sprawdzić, czy nigdzie nie czeka na nas kwitek informujący o potrzebie odebrania ważnej przesyłki.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.