W Polsce poprawiajÄ… siÄ™ nastroje konsumenckie
Jak wynika z najświeższych danych dotyczących nastrojów konsumenckich w naszym kraju, w bieżącym miesiącu poprawiły się zarówno te związane z sytuacją obecną, jak i te dotyczące przewidywań na temat bliskiej przyszłości. Z informacji, które przekazał dziś Główny Urząd Statystyczny wynika, że bieżący oraz wyprzedzający wskaźnik ufności konsumentów znajduje się na poziomie najwyższym do 2010r.
Wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce zanotował wzrost – tak wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. Okazuje się nawet, że sytuacja jest najlepsza od 4 lat. Ostatnio tak wysoki poziom zarówno wskaźnika wyprzedzającego, jak i bieżącego odnotowano w 2010r.
Zgodnie ze szczegółowymi danymi, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zanotował zwyżkę o 1,6%, a tym samym wyniósł -15,4. Co więcej, do jego wzrostu przyczyniły się wszystkie jego elementy. Największe znaczenie miała jednak ocena aktualnej sytuacji ekonomicznej panującej w Polsce, a także obecnej sytuacji ekonomicznej w rodzimych gospodarstwach domowych. W pierwszym przypadku ocena wzrosła o 2,3%, a drugim o 2,2%.
Szczególnie zadowalający jest wynik bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W czerwcu 2013r. jego wartość była bowiem aż o 12,5% niższa niż ostatnim razem.
Jeżeli chodzi o wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, to odnotował on wzrost wynoszący 1,8% m/m, co oznacza, że znalazł się on na poziomie -18,8. Przypomnijmy, że pokazuje on, jakie będą tendencje w zakresie konsumpcji indywidualnej na przestrzeni najbliższych miesięcy. W ujęciu rocznym WWUK wzrósł o 15,8%.
W przypadku wskaźnika wyprzedzającego, największe znaczenie dla zmiany jego wartości miała ocena perspektyw oszczędzania pieniędzy. Zwiększyła się ona o 4,1%. Poza tym, widoczne były zwyżki związane z oceną przyszłej sytuacji finansowej polskich gospodarstw domowych, która wzrosła o 1,6%. Natomiast o 1,3% urosła ocena przyszłej sytuacji ekonomicznej całego kraju.
Zgodnie ze szczegółowymi danymi, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zanotował zwyżkę o 1,6%, a tym samym wyniósł -15,4. Co więcej, do jego wzrostu przyczyniły się wszystkie jego elementy. Największe znaczenie miała jednak ocena aktualnej sytuacji ekonomicznej panującej w Polsce, a także obecnej sytuacji ekonomicznej w rodzimych gospodarstwach domowych. W pierwszym przypadku ocena wzrosła o 2,3%, a drugim o 2,2%.
Szczególnie zadowalający jest wynik bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W czerwcu 2013r. jego wartość była bowiem aż o 12,5% niższa niż ostatnim razem.
Jeżeli chodzi o wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, to odnotował on wzrost wynoszący 1,8% m/m, co oznacza, że znalazł się on na poziomie -18,8. Przypomnijmy, że pokazuje on, jakie będą tendencje w zakresie konsumpcji indywidualnej na przestrzeni najbliższych miesięcy. W ujęciu rocznym WWUK wzrósł o 15,8%.
W przypadku wskaźnika wyprzedzającego, największe znaczenie dla zmiany jego wartości miała ocena perspektyw oszczędzania pieniędzy. Zwiększyła się ona o 4,1%. Poza tym, widoczne były zwyżki związane z oceną przyszłej sytuacji finansowej polskich gospodarstw domowych, która wzrosła o 1,6%. Natomiast o 1,3% urosła ocena przyszłej sytuacji ekonomicznej całego kraju.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.