pieniadz.pl

W Polsce będzie więcej centrów handlowych?

poniedziałek, 08-10-2012 godz. 13:01

Choć ostatnio tak dużo słyszymy o problemach finansowych Europejczyków, w tym samych Polaków, to jednak centra handlowe wciąż przyciągają zarówno konsumentów poszukujących określonych produktów, jak i tych chcących jedynie pospacerować, przeglądając produkty bliżej nieokreślone. Popularność galerii handlowych bezustannie rośnie, a do tego, w naszym kraju planowane jest otwarcie kilku nowych obiektów tego typu.
Według najnowszych danych, do końca bieżącego roku w naszym kraju ma się pojawić ponad 400 tysięcy metrów kwadratowych nowych centrów handlowych. Powstają one nie tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych miejscowościach, liczących sobie nawet mniej, niż 50 tysięcy mieszkańców.

Jak jednak podkreślają sami inwestorzy, w dużych miastach sklepów jest już tak wiele, że kolejne galerie musiałyby zmierzyć się z ogromną konkurencją, co mogłoby okazać się dość trudnym zadaniem. Otwieranie centrów handlowych w mniejszych miejscowościach jest natomiast bardziej opłacalne dla inwestorów, marek, których sklepy będą tam funkcjonowały, ale również dla samych klientów, którzy nie będą musieli wybierać się na dalekie zakupy do innego miasta.

Niemniej jednak, w dużych miejscowościach mają pojawiać się nowe marki, które dopiero zamierzają próbować podbić polski rynek. Według danych zebranych przez firmę doradczą CBRE, szczególne zainteresowanie działalnością na terenie naszego państwa wykazują marki amerykańskie. Wśród nich wymienia się Victoria’s Secret, GAP, Disney Store czy Abercrombie & Fitch/Hollister.

Poza tym, okazuje się, że również brytyjskie firmy są chętne do szukania odbiorców w Polsce. Chęć otwierania swoich punktów handlowych na terenie Polski deklarują marki takie, jak np. All Saints, Debenhams czy Superdry.

Jak można zauważyć na podstawie niedawno przeprowadzonych badań konsumenckich, Polacy rzeczywiście są zainteresowani nowymi markami na rodzimym rynku. Co prawda, obecne oferty sklepów są wystarczające, jednak nie zamykamy się przed nowościami. Tym bardziej, że według raportu Jones Lang LaSalle, ok. 30% osób odwiedzających centra handlowe to ci, którzy nie przychodzą w konkretnym celu, a jedynie chcą oglądać, przymierzać, poznawać rynkowe nowości.

Ponadto, ten sam raport wskazuje, że w Polsce jest miejsce dla przeróżnych firm, a wynika to ze zróżnicowania widocznego wśród konsumentów. Odrębne są ich gusty i wymagania, ale też inne są możliwości finansowe, odmienne jest podejście do konkretnych zakupów i marek.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do W Polsce będzie więcej centrów handlowych?.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm