Polska wśród 20 najbardziej wartościowych, globalnych marek narodowych
Pochodząca z Londynu firma doradcza Brand Finance opublikowała właśnie zestawienie „Top 100 marek narodowych”. Lista uwzględnia „marki” – państwa, które kojarzą się z pozytywną sytuacją finansową, produkcyjną oraz turystyczną. Liderami w rankingu po raz kolejny są Stany Zjednoczone. Na kolejnych miejscach znalazły się Chiny oraz Niemcy. Natomiast nasz kraj znalazł się na 20 miejscu zestawienia.
Chociaż niektórym mogłoby się wydawać, że zajmując 20. miejsce w liście najbardziej docenianych „marek” nie mamy zbyt dużych powodów do zadowolenia, to jednak jest to ogromny sukces. Przede wszystkim, zestawienie obejmuje największe gospodarki świata, więc w konkurencji z potęgami takimi, jak USA czy Chiny, nie mieliśmy prawa znaleźć się wyżej.
Jednak największym sukcesem jest fakt, że to właśnie Polska zanotowała niebywały, bo aż 75-procentowy skok wartości. Taka zwyżka nie dotknęła żadnego innego kraju na świecie. Biorąc pod uwagę, że udało nam się to w dobie kryzysu, jest to jeszcze większym osiągnięciem i przedstawia nasze państwo w bardzo dobrym świetle. 75-procentowa zwyżka wartości pozwoliła Polsce awansować w zestawieniu o 4 pozycje.
Dodatkowymi, bardzo pozytywnymi dla nas informacjami były te dotyczące przyznanej nam oceny ratingowej oraz określenia profilu ryzyka dla naszego kraju. Nota ratingowa dla Polski wyniosła A w skali sięgającej aż do DDD, co jest wynikiem bardzo korzystnym. Natomiast profil ryzyka został obniżony w bieżącym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
Tworząc ranking, Brand Finance brało pod uwagę kilka odmiennych kryteriów. Wśród nich znalazły się te ekonomiczne, polityczne oraz demograficzne. Konkretne wyliczenia były związane z ustaleniem wartości bieżącej w formie netto przyszłych przepływów finansowych wiążących się z oddziaływaniem marki kraju. Na ich podstawie wyceniano każde państwo, obliczając jego wartość w dolarach amerykańskich.
W ten sposób ustalono, że Polska warta jest 472 mld dolarów. To ogromny skok zważywszy na fakt, że w roku 2011 oceniono nasz kraj na 271 mld dolarów. Dzięki najnowszym obliczeniom, Polska wyprzedziła m.in. Austrię, Belgię oraz Arabię Saudyjską.
Jednak największym sukcesem jest fakt, że to właśnie Polska zanotowała niebywały, bo aż 75-procentowy skok wartości. Taka zwyżka nie dotknęła żadnego innego kraju na świecie. Biorąc pod uwagę, że udało nam się to w dobie kryzysu, jest to jeszcze większym osiągnięciem i przedstawia nasze państwo w bardzo dobrym świetle. 75-procentowa zwyżka wartości pozwoliła Polsce awansować w zestawieniu o 4 pozycje.
Dodatkowymi, bardzo pozytywnymi dla nas informacjami były te dotyczące przyznanej nam oceny ratingowej oraz określenia profilu ryzyka dla naszego kraju. Nota ratingowa dla Polski wyniosła A w skali sięgającej aż do DDD, co jest wynikiem bardzo korzystnym. Natomiast profil ryzyka został obniżony w bieżącym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
Tworząc ranking, Brand Finance brało pod uwagę kilka odmiennych kryteriów. Wśród nich znalazły się te ekonomiczne, polityczne oraz demograficzne. Konkretne wyliczenia były związane z ustaleniem wartości bieżącej w formie netto przyszłych przepływów finansowych wiążących się z oddziaływaniem marki kraju. Na ich podstawie wyceniano każde państwo, obliczając jego wartość w dolarach amerykańskich.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.