Polacy zgadzają się dojeżdżać do pracy, ale dystans nie może być daleki
Jak wynika z badań, które zostały przeprowadzone przez portal praca.pl, Polacy są gotowi na wiele poświęceń, by pracować na zadowalającym ich stanowisku. 13% ankietowanych osób w wieku produkcyjnym deklaruje, że jest w stanie każdego dnia dojeżdżać do zakładu pracy więcej niż 50km. Oznacza to, że stajemy się pod tym względem coraz bardziej elastyczni. Mimo to, przeważająca część spośród nas dojeżdża do pracy nie dalej niż 20km.
Ostatnie dane dotyczące dystansów, jakie pokonujemy, by dotrzeć do pracy, pochodzącą sprzed 4 lat. Według nich, aż 82,1% ma pracę oddaloną o nie więcej niż 20km od miejsca zamieszkania. W przypadku 13% obywateli naszego kraju jest to odległość 20-50km, a niecałe 5% ankietowanych musi codziennie przebywać trasę liczącą sobie ponad 50km.
Natomiast przeprowadzone niedawno badania wskazują, że 13% Polaków jest gotowych na dalekie dojazdy do pracy, jeśli byłaby ona lepsza od tej, którą wykonują aktualnie. Tak przynajmniej wynika z odpowiedzi udzielonych przez niemal tysiąc internautów przepytanych przez serwis praca.pl.
13% respondentów deklarowało, że jest w stanie dojeżdżać do zakładu pracy więcej niż 50km, lecz zdecydowanie większa jest grupa tych, którzy mogliby codziennie pokonywać dystans nieprzekraczający 50km. Odsetek ten wyniósł 23%. Aż 46% ankietowanych ma jednak większe wymagania i podjęłoby się pracy tylko wtedy, gdyby firma znajdowała się nie dalej niż 20km. 18% pytanych nie zamierza przyjąć oferty pracodawcy, który działa dalej niż 5km od miejsca jego zamieszkania, natomiast 3% polskich pracowników wymaga, by miejsce zatrudnienia znajdowało się nie dalej niż 1km od ich domu.
Co ciekawe, podobne badania zostały przeprowadzone w maju ubiegłego roku przez agencję Work Service. Okazało się wtedy, że 26,9% respondentów zgodziłoby się dojeżdżać do pracy nie więcej niż 15km, a aż 29,9% mogłoby jeździć do pracy oddalonej o max. 50km od ich miejsca zamieszkania, jednak już tylko 6% zatrudniłoby się w firmie, do której trzeba by dojeżdżać 50-100km. Powyżej 100km do pracy dojeżdżałoby natomiast 6,7% pytanych.
Dłuższe trasy, które trzeba pokonać, by dotrzeć do miejsca pracy są akceptowane głównie przez mężczyzn. Wśród osób ograniczających się do najbliższych 15km było tylko 15% panów, przy czym dalej do pracy nie chciało dojeżdżać aż 57% pań. Na dystans 15-50km przystałoby 32% mężczyzn i 27% kobiet. Od 50 do 100km mogłoby pokonywać codziennie 7% panów i 5% kobiet, ale powyżej 100km nie dojeżdżałaby do pracy żadna kobieta. Wśród mężczyzn ten odsetek wynosił 11%.
Słuchając o dojazdach do pracy, aż 28,9% pytanych przez Work Service uznało, że wolą wyjechać zagranicę, niż każdego dnia pokonywać zbyt długą trasę. Pracę w innym kraju gotowych byłoby podjąć 36% mężczyzn i 10% kobiet.
Niechęć do dalekich dojazdów wynika zarówno w wygody, jak też z chęci zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Dalekie trasy mają negatywny wpływ na życie prywatne, odbijają się na całej rodzinie, a dodatkowo, wymagają sporych nakładów finansowych bez względu na to, czy dojeżdżamy samochodem, czy komunikacją publiczną.
Natomiast przeprowadzone niedawno badania wskazują, że 13% Polaków jest gotowych na dalekie dojazdy do pracy, jeśli byłaby ona lepsza od tej, którą wykonują aktualnie. Tak przynajmniej wynika z odpowiedzi udzielonych przez niemal tysiąc internautów przepytanych przez serwis praca.pl.
13% respondentów deklarowało, że jest w stanie dojeżdżać do zakładu pracy więcej niż 50km, lecz zdecydowanie większa jest grupa tych, którzy mogliby codziennie pokonywać dystans nieprzekraczający 50km. Odsetek ten wyniósł 23%. Aż 46% ankietowanych ma jednak większe wymagania i podjęłoby się pracy tylko wtedy, gdyby firma znajdowała się nie dalej niż 20km. 18% pytanych nie zamierza przyjąć oferty pracodawcy, który działa dalej niż 5km od miejsca jego zamieszkania, natomiast 3% polskich pracowników wymaga, by miejsce zatrudnienia znajdowało się nie dalej niż 1km od ich domu.
Dłuższe trasy, które trzeba pokonać, by dotrzeć do miejsca pracy są akceptowane głównie przez mężczyzn. Wśród osób ograniczających się do najbliższych 15km było tylko 15% panów, przy czym dalej do pracy nie chciało dojeżdżać aż 57% pań. Na dystans 15-50km przystałoby 32% mężczyzn i 27% kobiet. Od 50 do 100km mogłoby pokonywać codziennie 7% panów i 5% kobiet, ale powyżej 100km nie dojeżdżałaby do pracy żadna kobieta. Wśród mężczyzn ten odsetek wynosił 11%.
Słuchając o dojazdach do pracy, aż 28,9% pytanych przez Work Service uznało, że wolą wyjechać zagranicę, niż każdego dnia pokonywać zbyt długą trasę. Pracę w innym kraju gotowych byłoby podjąć 36% mężczyzn i 10% kobiet.
Niechęć do dalekich dojazdów wynika zarówno w wygody, jak też z chęci zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Dalekie trasy mają negatywny wpływ na życie prywatne, odbijają się na całej rodzinie, a dodatkowo, wymagają sporych nakładów finansowych bez względu na to, czy dojeżdżamy samochodem, czy komunikacją publiczną.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.