pieniadz.pl

Polacy nie chcą oglądać reklam internetowych

piątek, 06-05-2016 godz. 17:05

Internauci są zmęczeni internetowymi reklamami, dlatego ogromna liczba użytkowników sieci decyduje się na korzystanie z urządzeń umożliwiających ich blokowanie. Szacuje się, że unika ich ok. 7 mln Polaków i ok. 198 mln ludzi na całym świecie. Takie działania narażają wiele firm na znaczne straty finansowe. Reklamodawcy tracą niemal 27 mln dolarów rocznie!
Internet można już śmiało nazwać najpotężniejszym medium na świecie. Przy okazji jest miejscem, w którym kwitnie biznes. Sieć okazała się też jednym z najlepszych kanałów reklamy. W krótkim czasie dociera do milionów osób na całym globie, jest względnie tania, a w dodatku daje wiele możliwości promocji produktów i usług. Reklamy wideo, bannery, akcje mailingowe to tylko niektóre z opcji.

Nie da się jednak ukryć, że internauci – podobnie jak telewidzowie – wolą przeglądać zasoby internetu posiadające większą wartość merytoryczną niż reklamy. Dlatego chętnie korzystają z narzędzi umożliwiających wyłączanie i blokowanie reklam. To jednak sprawia, że reklamodawcy ponoszą znaczne straty finansowe.

Firma Cloud Technologies opublikowała dane, z których wynika, że Polacy są jednym z tych narodów, które w największym stopniu unikają reklam w sieci. Wyliczono, że blokuje je ok. 7 mln polskich internautów. Na całym świecie jest to ok. 198 mln ludzi. Przy okazji oszacowano, że firmy chcące docierać z reklamami do odbiorców każdego roku tracą w ten sposób prawie 27 mln dolarów!

W porównaniu do innych narodów, Polacy okazują się szczególnie niechętnymi do oglądania reklam. W rankingu krajów, których mieszkańcy najczęściej wyłączają reklamy, Polska zajęła 5. miejsce. W ujęciu procentowym zajmujemy 2. Pozycję w zestawieniu najczęstszych użytkowników tzw. „adblockerów”, czyli narzędzi uniemożliwiających emisję reklam na stronach www.

Reklamy blokuje 37% polskich użytkowników sieci, czyli o 2 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Według danych GlobalWebIndex, w całej Europie reklam unika 30% internautów. Średni odsetek dla reszty świata to 27% osób korzystających z sieci. Najczęściej są to osoby młode. Wśród internautów poniżej 35. roku życia jest to ok. 30% osób. Częściej są to mężczyźni, którzy stanowią 31% użytkowników adblockerów. Z tych opcji korzysta też 23% kobiet.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do Polacy nie chcą oglądać reklam internetowych.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm