Polacy coraz rzadziej robiÄ… zakupy w centrach handlowych
Polacy coraz rzadziej decydują się na zakupy w centrach handlowych. Młodzi obywatele naszego kraju wolą korzystać ze sklepów internetowych, a ci starsi preferują dyskonty, sklepiki osiedlowe oraz bazarki. Choć mniejsze zainteresowanie galeriami handlowymi potwierdzają dane opublikowane przez firmę Experian, to jednak deweloperzy nadal inwestują w budowę dużych nieruchomości komercyjnych.
Polacy coraz rzadziej decydują się na zakupy w centrach handlowych. Młodzi obywatele naszego kraju wolą korzystać ze sklepów internetowych, a ci starsi preferują dyskonty, sklepiki osiedlowe oraz bazarki. Choć mniejsze zainteresowanie galeriami handlowymi potwierdzają dane opublikowane przez firmę Experian, to jednak deweloperzy nadal inwestują w budowę dużych nieruchomości komercyjnych.
Jak wynika z danych zaprezentowanych przez firmę Experian, Polacy coraz rzadziej bywają w centrach handlowych. Okazuje się, że młodzi konsumenci preferują zakupy w sklepach internetowych, a starsi kupują głównie w dyskontach, choć chętnie korzystają również z niewielkich sklepów prywatnych, w tym osiedlowych, a także z bazarów.
Eksperci pracujący dla firmy Experian, która na co dzień zajmuje się monitorowaniem ruchu w centrach tego typu oszacowali, że od początku bieżącego roku liczba klientów galerii handlowych zmalała o 6,25%. W ujęciu rocznym odsetek Polaków dokonujących zakupów w tych miejscach kurczył się w każdym miesiącu 2014r. Największy spadek odnotowano w kwietniu, gdy klientów w galeriach było o 10% mniej niż w kwietniu minionego roku.
Prognozy na kolejne miesiące również są kiepskie. Analitycy spodziewają się, że tendencja spadkowa utrzyma się do końca roku, a uśredniony spadek liczby klientów galerii handlowych na przestrzeni całego roku 2014 będzie wynosił ok. 6%.
Wszelkie dane wskazują, że Polacy uwielbiają zakupy internetowe, a handel zdalny będzie się rozwijał coraz szybciej. Dodatkowo, polscy seniorzy wolą mniejsze sklepy, a wielu obywateli chętnie powraca na bazary. Mimo to, dane firmy doradczej DTZ wskazują, że rynek centrów handlowych bezustannie się rozrasta.
Według dokładniejszych informacji, między styczniem a czerwcem tego roku rynek nieruchomości tego typu zwiększył się aż o 266 tysięcy m2. W tym czasie 3 obiekty rozbudowano, a do tego postawiono aż 13 nowych galerii. Oznacza to, że łączna powierzchnia centrów handlowych zlokalizowanych w Polsce przekroczyła już 10,2 mln m2!
Jak wynika z danych zaprezentowanych przez firmę Experian, Polacy coraz rzadziej bywają w centrach handlowych. Okazuje się, że młodzi konsumenci preferują zakupy w sklepach internetowych, a starsi kupują głównie w dyskontach, choć chętnie korzystają również z niewielkich sklepów prywatnych, w tym osiedlowych, a także z bazarów.
Eksperci pracujący dla firmy Experian, która na co dzień zajmuje się monitorowaniem ruchu w centrach tego typu oszacowali, że od początku bieżącego roku liczba klientów galerii handlowych zmalała o 6,25%. W ujęciu rocznym odsetek Polaków dokonujących zakupów w tych miejscach kurczył się w każdym miesiącu 2014r. Największy spadek odnotowano w kwietniu, gdy klientów w galeriach było o 10% mniej niż w kwietniu minionego roku.
Prognozy na kolejne miesiące również są kiepskie. Analitycy spodziewają się, że tendencja spadkowa utrzyma się do końca roku, a uśredniony spadek liczby klientów galerii handlowych na przestrzeni całego roku 2014 będzie wynosił ok. 6%.
Według dokładniejszych informacji, między styczniem a czerwcem tego roku rynek nieruchomości tego typu zwiększył się aż o 266 tysięcy m2. W tym czasie 3 obiekty rozbudowano, a do tego postawiono aż 13 nowych galerii. Oznacza to, że łączna powierzchnia centrów handlowych zlokalizowanych w Polsce przekroczyła już 10,2 mln m2!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.