Nie jesteś zadowolony z usług biura podróży? Oto co robić
Wyjazd na wakacje powinien wiązać się wyłącznie z wypoczynkiem i dobrą zabawą. Niestety, nie zawsze tak jest. Choć biura podróży dokładają wszelkich starań, by ich klienci byli zadowoleni, to z różnych przyczyn, urlop nie zawsze wygląda, tak jak powinien. Zdarza się, że wyjazd w ogóle nie dochodzi do skutku. Jak wtedy walczyć o swoje prawa?
Wakacje kojarzą się z odpoczynkiem u to nie tylko fizycznym, ale tez psychicznym. Na urlopie mamy odciąć się od problemów i zregenerować siły, pozytywnie nastawić się na kolejne miesiące pracy. Co jednak, jeśli korzystając z usług biura podróży nie otrzymaliśmy tego, co nam obiecano, a wakacje wcale nie były beztroskim odpoczynkiem? Na szczęście, prawo daje nam szansę na walkę o zadośćuczynienie.
Na złożenie reklamacji w przypadku, gdy wakacyjny wyjazd nie spełnił naszych oczekiwań, mamy 30 dni od momentu powrotu z wypoczynku. Potwierdza to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak dokonać reklamacji? Jest to całkiem proste, ponieważ wystarczy wystosować pismo do podmiotu organizującego wycieczkę, określając precyzyjnie, kto komu składa reklamację i wyjaśniając, z jakiego powodu nie jesteśmy usatysfakcjonowani świadczonymi nam usługami. Dodatkowo należy tez ustalić, jak wyobrażamy sobie rekompensatę za nieudane wakacje.
Jak podkreślają przedstawiciele UOKiK, warto oszacować wszystkie koszty i na ich podstawie wyliczyć, jaka ma być ewentualna rekompensata pieniężna. Żeby jednak kwota ta nie była oderwana od rzeczywistości i abyśmy mieli realne szanse na jej uzyskanie, najlepiej jest skorzystać z tzw. tabeli frankfurckiej, która dostępna jest w sieci i pozwala racjonalnie podliczyć ewentualny zwrot.
W przypadku, gdy biuro podróży nie odpowiada na naszą reklamację, mamy prawo złożyć sprawę do sądu, jednak w pierwszej kolejności zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie poprosić o pomoc powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumenckich. Można też zwrócić się do Państwowej Inspekcji Handlowej.
Wybierając się do sadu, dobrze byłoby znaleźć innych klientów tego samego biura. Być może, część z nich również jest niezadowolona z usług, a grupowe pozwy najczęściej dają dużo większą szansę na wygranie procesu i uzyskanie rekompensaty.
Na złożenie reklamacji w przypadku, gdy wakacyjny wyjazd nie spełnił naszych oczekiwań, mamy 30 dni od momentu powrotu z wypoczynku. Potwierdza to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak dokonać reklamacji? Jest to całkiem proste, ponieważ wystarczy wystosować pismo do podmiotu organizującego wycieczkę, określając precyzyjnie, kto komu składa reklamację i wyjaśniając, z jakiego powodu nie jesteśmy usatysfakcjonowani świadczonymi nam usługami. Dodatkowo należy tez ustalić, jak wyobrażamy sobie rekompensatę za nieudane wakacje.
Jak podkreślają przedstawiciele UOKiK, warto oszacować wszystkie koszty i na ich podstawie wyliczyć, jaka ma być ewentualna rekompensata pieniężna. Żeby jednak kwota ta nie była oderwana od rzeczywistości i abyśmy mieli realne szanse na jej uzyskanie, najlepiej jest skorzystać z tzw. tabeli frankfurckiej, która dostępna jest w sieci i pozwala racjonalnie podliczyć ewentualny zwrot.
W przypadku, gdy biuro podróży nie odpowiada na naszą reklamację, mamy prawo złożyć sprawę do sądu, jednak w pierwszej kolejności zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie poprosić o pomoc powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumenckich. Można też zwrócić się do Państwowej Inspekcji Handlowej.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.