pieniadz.pl

Nie jesteś zadowolony z usług biura podróży? Oto co robić

sobota, 20-08-2016 godz. 19:07

Wyjazd na wakacje powinien wiązać się wyłącznie z wypoczynkiem i dobrą zabawą. Niestety, nie zawsze tak jest. Choć biura podróży dokładają wszelkich starań, by ich klienci byli zadowoleni, to z różnych przyczyn, urlop nie zawsze wygląda, tak jak powinien. Zdarza się, że wyjazd w ogóle nie dochodzi do skutku. Jak wtedy walczyć o swoje prawa?
Wakacje kojarzą się z odpoczynkiem u to nie tylko fizycznym, ale tez psychicznym. Na urlopie mamy odciąć się od problemów i zregenerować siły, pozytywnie nastawić się na kolejne miesiące pracy. Co jednak, jeśli korzystając z usług biura podróży nie otrzymaliśmy tego, co nam obiecano, a wakacje wcale nie były beztroskim odpoczynkiem? Na szczęście, prawo daje nam szansę na walkę o zadośćuczynienie.

Na złożenie reklamacji w przypadku, gdy wakacyjny wyjazd nie spełnił naszych oczekiwań, mamy 30 dni od momentu powrotu z wypoczynku. Potwierdza to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak dokonać reklamacji? Jest to całkiem proste, ponieważ wystarczy wystosować pismo do podmiotu organizującego wycieczkę, określając precyzyjnie, kto komu składa reklamację i wyjaśniając, z jakiego powodu nie jesteśmy usatysfakcjonowani świadczonymi nam usługami. Dodatkowo należy tez ustalić, jak wyobrażamy sobie rekompensatę za nieudane wakacje.

Jak podkreślają przedstawiciele UOKiK, warto oszacować wszystkie koszty i na ich podstawie wyliczyć, jaka ma być ewentualna rekompensata pieniężna. Żeby jednak kwota ta nie była oderwana od rzeczywistości i abyśmy mieli realne szanse na jej uzyskanie, najlepiej jest skorzystać z tzw. tabeli frankfurckiej, która dostępna jest w sieci i pozwala racjonalnie podliczyć ewentualny zwrot.

W przypadku, gdy biuro podróży nie odpowiada na naszą reklamację, mamy prawo złożyć sprawę do sądu, jednak w pierwszej kolejności zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie poprosić o pomoc powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumenckich. Można też zwrócić się do Państwowej Inspekcji Handlowej.

Wybierając się do sadu, dobrze byłoby znaleźć innych klientów tego samego biura. Być może, część z nich również jest niezadowolona z usług, a grupowe pozwy najczęściej dają dużo większą szansę na wygranie procesu i uzyskanie rekompensaty.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do Nie jesteś zadowolony z usług biura podróży? Oto co robić.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm