Najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce
Magazyn "Press" we współpracy z "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" opracowały ranking najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce. Już 3. z rzędu okazało się, że najgłośniej jest o Biedronce. Na podium znalazły się również Tesco oraz Carrefour. W internecie oraz w samych social mediach najwięcej uwagi poświęca się jednak sieci Tesco.
Jak wynika z rankingu sporządzonego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, najpopularniejszą siecią handlową w Polsce jest Biedronka. Pod względem medialności, sieć działająca pod kontrolą Jeronimo Martins zdominowała konkurencję, mogąc pochwalić się wynikiem dwukrotnie lepszym od sieci znajdującej się na pozycji 2.
Biedronka dobrze wypadła w kilku kategoriach. Zdecydowanie na plus oceniono obchody 20-lecia jej istnienia. Niemniej jednak, sporo uwagi w raporcie poświęcono również ogólnokrajowej kampanii wizerunkowej, która dotarła do większości obywateli. Ogółem Biedronka zyskała 113 pkt.
Poza Biedronką, na podium znalazło się Tesco, które zdobyło aż o 60 pkt mniej, czyli łącznie 53 pkt, a na najniższym podium uplasował się Carrefour z wynikiem 52 pkt. Warto dodać, że ten ostatni wypadł najlepiej pod względem wydźwięku materiałów. Oszacowano, że 29% spośród nich odniosło oczekiwany skutek. Na dalszych pozycjach były Lidl (44 pkt) i Społem (38 pkt).
W internecie oraz w samych social mediach zwycięzcą w zestawieniu popularności okazało się Tesco. Wyliczono, że w sieci pojawiło się 28,5 tys. publikacji związanych z brytyjskimi sklepami. W przypadku Biedronki takich materiałów pojawiło się w internecie 23,5 tys. W pierwszej trójce znalazł się również Lidl, w którego przypadku było to 11,3 tys. publikacji. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Auchan i Carrefour.
Także w serwisach regionalnych liderem było Tesco. W przypadku portali specjalistycznych najwięcej miejsca poświęcono sieciom Auchan i Carrefour. Bloggerzy skupiali swoją uwagę na sieciach Lidl i Biedronka.
Social media ewidentnie zdominowane były przez Tesco. Na temat tej sieci w mediach społecznościowych pojawiło się 282,5 tys. wpisów i komentarzy. Najwięcej z nich, bo ponad 60% opublikowanych zostało na Facebooku. Poza tym popularne były Biedronka i Lidl.
Biedronka dobrze wypadła w kilku kategoriach. Zdecydowanie na plus oceniono obchody 20-lecia jej istnienia. Niemniej jednak, sporo uwagi w raporcie poświęcono również ogólnokrajowej kampanii wizerunkowej, która dotarła do większości obywateli. Ogółem Biedronka zyskała 113 pkt.
Poza Biedronką, na podium znalazło się Tesco, które zdobyło aż o 60 pkt mniej, czyli łącznie 53 pkt, a na najniższym podium uplasował się Carrefour z wynikiem 52 pkt. Warto dodać, że ten ostatni wypadł najlepiej pod względem wydźwięku materiałów. Oszacowano, że 29% spośród nich odniosło oczekiwany skutek. Na dalszych pozycjach były Lidl (44 pkt) i Społem (38 pkt).
W internecie oraz w samych social mediach zwycięzcą w zestawieniu popularności okazało się Tesco. Wyliczono, że w sieci pojawiło się 28,5 tys. publikacji związanych z brytyjskimi sklepami. W przypadku Biedronki takich materiałów pojawiło się w internecie 23,5 tys. W pierwszej trójce znalazł się również Lidl, w którego przypadku było to 11,3 tys. publikacji. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Auchan i Carrefour.
Social media ewidentnie zdominowane były przez Tesco. Na temat tej sieci w mediach społecznościowych pojawiło się 282,5 tys. wpisów i komentarzy. Najwięcej z nich, bo ponad 60% opublikowanych zostało na Facebooku. Poza tym popularne były Biedronka i Lidl.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.