Najnowsze odczyty indeksów PMI dla krajów Europy
Jak podał dzisiaj Markit Economics we współpracy z HSBC, lutowe PMI dla strefy euro wzrosło zarówno w przypadku indeksu dla sektora przemysłowego, jak i usługowego. W pierwszym przypadku była to zwyżka o 0,1 pkt dająca 51,1 pkt, natomiast w usługach wzrost wyniósł 1,2 pkt. Ostatecznie, PMI dla usług Eurolandu wyniósł 53,9 pkt.
Markit Economics wraz z bankiem HSBC opublikował najnowsze, lutowe odczyty indeksów PMI dla strefy euro oraz niektórych państw do niej należących. W całym Eurolandzie PMI dla sektora przemysłowego wzrósł o 0,1 pkt i wyniósł 51,1 pkt. Jeśli natomiast chodzi o sektor usługowy, to wzrost był większy i wyniósł 1,2 pkt. Oznacza to, że obecnie PMI dla usług znajduje się na poziomie 53,9 pkt.
PMI dla sektora wytwórczego było jednak niższe od rynkowego konsensusu, który zakładał wzrost wskaźnika do 51,4 pkt. Lepszy był natomiast odczyt PMI usługowego, ponieważ według konsensusu miały to być 53,0 pkt.
W przypadku Niemiec dobrze wypadł jedynie wskaźnik PMI przedstawiający sytuację w sektorze usługowym. Odnotował wzrost wynoszący aż 1,5 pkt i z poziomu 54,0 pkt przed miesiącem podskoczył do 55,5 pkt przy konsensusie zakładającym wynik 54,3 pkt. PMI dla usług nie uległ zmianie i pozostał na poziomie 50,9 pkt, mimo ze konsensus zakładał wzrost do 51,5 pkt.
We Francji widać znaczne różnice między PMI dla przemysłu a analogicznym wskaźnikiem dla usług. O ile PMI usługowe zanotowało wyraźny wzrost i weszło w fazę rozwoju zwiększając się z poziomu 49,4 pkt do 53,4 pkt, czyli notując wzrost o 4,0 pkt, to PMI dla sektora wytwórczego pozostało w fazie recesji spadając dodatkowo z 49,2 pkt do 47,7 pkt.
Przypomnijmy, że indeks PMI znajdujący się powyżej poziomu 50,0 pkt oznacza ożywienie w danym sektorze, natomiast wynik poniżej tej granicy oznacza spowolnienie.
PMI dla sektora wytwórczego było jednak niższe od rynkowego konsensusu, który zakładał wzrost wskaźnika do 51,4 pkt. Lepszy był natomiast odczyt PMI usługowego, ponieważ według konsensusu miały to być 53,0 pkt.
W przypadku Niemiec dobrze wypadł jedynie wskaźnik PMI przedstawiający sytuację w sektorze usługowym. Odnotował wzrost wynoszący aż 1,5 pkt i z poziomu 54,0 pkt przed miesiącem podskoczył do 55,5 pkt przy konsensusie zakładającym wynik 54,3 pkt. PMI dla usług nie uległ zmianie i pozostał na poziomie 50,9 pkt, mimo ze konsensus zakładał wzrost do 51,5 pkt.
We Francji widać znaczne różnice między PMI dla przemysłu a analogicznym wskaźnikiem dla usług. O ile PMI usługowe zanotowało wyraźny wzrost i weszło w fazę rozwoju zwiększając się z poziomu 49,4 pkt do 53,4 pkt, czyli notując wzrost o 4,0 pkt, to PMI dla sektora wytwórczego pozostało w fazie recesji spadając dodatkowo z 49,2 pkt do 47,7 pkt.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.