Ministerstwo Finansów chce się pozbyć aut z kratką
"Dziennik Gazeta Prawna" poinformował, że Ministerstwo Finansów planuje uzyskać z kas przedsiębiorstw dodatkowe dwa miliardy złotych. Resort intensywnie pracuje nad nowymi przepisami, które dotyczą podatku VAT od samochodów rejestrowanych na firmy - czytamy na portalu Gazetaprawna.pl.
Ministerstwo zamierza definitywnie pozbyć się z rynku samochodów z kratką - osobówek z homologacją ciężarową. Tym samym urzędnicy chcą zapobiec powrotowi tego typu pojazdów, który w myśl porozumienia pomiędzy resortem a Komisją Europejską powinny mieć miejsce w 2014 roku.
Wojciech Drzewiecki - szef instytutu motoryzacyjnego Samar - oznajmił, że szczegóły nowych rozwiązań zostaną przedstawione do końca bieżącego roku. W piśmie przesłanym do Dziennika Gazety Prawnej resort potwierdza powyższe doniesienia i podkreśla, że "w żadnym z rozważanych rozwiązań nie przewiduje się pełnego, generalnego odliczenia VAT przy nabyciu samochodów osobowych".
Drzewiecki podkreśla, że wszystko wskazuje na to, że Ministerstwo Finansów nie dopuści do powrotu samochodów z kratką w 2014 roku. Według niego resort będzie chciał osiągnąć ten cel przy pomocy Ministerstwa Transportu. To ostatnie miałoby zmienić przepisy odnoszące się do homologacji samochodów tak, aby niemożliwe stało się przerabianie aut osobowych na ciężarowe za sprawą kratki.
Jerzy Martini - ekspert podatkowy z kancelarii Baker & McKenzie – podkreśla, że fakt, iż samych przepisów podatkowych nie można zmienić nie ma znaczenia. Jego zdaniem w tym wypadku ważny jest cel działania, a jest nim „przykręcanie śruby przedsiębiorcom”, czego zabraniają unijne dyrektywy – czytamy na portalu Gazetaprawna.pl.
Wojciech Drzewiecki - szef instytutu motoryzacyjnego Samar - oznajmił, że szczegóły nowych rozwiązań zostaną przedstawione do końca bieżącego roku. W piśmie przesłanym do Dziennika Gazety Prawnej resort potwierdza powyższe doniesienia i podkreśla, że "w żadnym z rozważanych rozwiązań nie przewiduje się pełnego, generalnego odliczenia VAT przy nabyciu samochodów osobowych".
Drzewiecki podkreśla, że wszystko wskazuje na to, że Ministerstwo Finansów nie dopuści do powrotu samochodów z kratką w 2014 roku. Według niego resort będzie chciał osiągnąć ten cel przy pomocy Ministerstwa Transportu. To ostatnie miałoby zmienić przepisy odnoszące się do homologacji samochodów tak, aby niemożliwe stało się przerabianie aut osobowych na ciężarowe za sprawą kratki.
Jerzy Martini - ekspert podatkowy z kancelarii Baker & McKenzie – podkreśla, że fakt, iż samych przepisów podatkowych nie można zmienić nie ma znaczenia. Jego zdaniem w tym wypadku ważny jest cel działania, a jest nim „przykręcanie śruby przedsiębiorcom”, czego zabraniają unijne dyrektywy – czytamy na portalu Gazetaprawna.pl.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.