Już od jutra zarejestrujesz się w urzędzie pracy bez wychodzenia z domu
Już od 27 maja tego roku bezrobotni Polacy będą mogli w łatwiejszy sposób rejestrować się w urzędzie pracy. Będzie to możliwe dzięki temu, że udostępniona zostanie opcja wpisywania się na listę bezrobotnych drogą on-line. Jednak okazuje się, że nie wszyscy będą mogli skorzystać z takiego rozwiązania, ponieważ będzie ono skierowane tylko do tych osób, które mają możliwość złożenia elektronicznego podpisu na dokumencie.
Od poniedziałku, 27 maja bieżącego roku, wprowadzone zostaną pewne udogodnienia dla osób bezrobotnych. Zamiast stawiać się osobiście w siedzibie urzędu pracy, będą mogli zdalnie zarejestrować się na liście osób pozostających bez zatrudnienia. Ma to być rozwiązanie korzystne zarówno dla samych bezrobotnych, jak i dla urzędników.
Opcja rejestrowania się w urzędzie pracy poprzez internet będzie jednak dostępna wyłącznie dla tych bezrobotnych, którzy mają możliwość składania elektronicznego podpisu na dokumencie. Podpis składany na wniosku będzie musiał posiadać stosowny certyfikat. Innym sposobem jest skorzystanie z podpisu, który zostanie potwierdzony zaufanym profilem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Niestety, eksperci przyznają, że grupa osób korzystających z takiej formy składania wniosków może być niewielka. Problem tkwi w tym, że zastosowanie podpisu elektronicznego jest dość kosztowne. Cena za sam proces jego przydzielenia wynosi ok. 200-300 złotych. Dodatkowo, raz w roku konieczne jest aktualizowanie podpisu, co wiąże się z wydatkiem w wysokości ok. 100 złotych.
Jeśli chodzi o podpis z wykorzystaniem profilu ePUAP, to jest on bezpłatny, jednak wymaga od nas załatwienia kilku istotnych spraw. Przede wszystkim, musimy najpierw udać się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub do Urzędu Skarbowego, aby któraś z tych placówek potwierdziła i uwierzytelniła nasz podpis.
Poza tym, podpis z zastosowaniem profilu ePUAP będzie miał pewne ograniczenia. Jednym z nich będzie liczba załączników możliwych do przesłania. Nie będzie mogło być ich więcej niż 5, co oznacza, że wielu bezrobotnych nie zdoła skorzystać z tej opcji. Szczególny problem będą miały osoby, które imały się w życiu kilku zajęć i mają szereg świadectw pracy, które muszą zostać dołączone do wniosku wraz z innymi dokumentami.
Opcja rejestrowania się w urzędzie pracy poprzez internet będzie jednak dostępna wyłącznie dla tych bezrobotnych, którzy mają możliwość składania elektronicznego podpisu na dokumencie. Podpis składany na wniosku będzie musiał posiadać stosowny certyfikat. Innym sposobem jest skorzystanie z podpisu, który zostanie potwierdzony zaufanym profilem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Niestety, eksperci przyznają, że grupa osób korzystających z takiej formy składania wniosków może być niewielka. Problem tkwi w tym, że zastosowanie podpisu elektronicznego jest dość kosztowne. Cena za sam proces jego przydzielenia wynosi ok. 200-300 złotych. Dodatkowo, raz w roku konieczne jest aktualizowanie podpisu, co wiąże się z wydatkiem w wysokości ok. 100 złotych.
Jeśli chodzi o podpis z wykorzystaniem profilu ePUAP, to jest on bezpłatny, jednak wymaga od nas załatwienia kilku istotnych spraw. Przede wszystkim, musimy najpierw udać się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub do Urzędu Skarbowego, aby któraś z tych placówek potwierdziła i uwierzytelniła nasz podpis.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.