pieniadz.pl

Jakie były najczęstsze skargi zgłaszane do UOKiK przez konsumentów w 2012r.?

poniedziałek, 26-08-2013 godz. 15:03

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dba o to, żeby pomiędzy polskimi przedsiębiorstwami istniała zdrowa rywalizacja. Poza tym, wśród jego kompetencji wymienia się dbałość o interesy klientów. Mogą oni składać skargi do jednostki, otrzymując bezpłatną pomoc ze strony jej pracowników. UOKiK podsumował właśnie skargi otrzymane w ubiegłym roku. Na co najczęściej skarżyli się polscy konsumenci?
Jeśli mamy problem związany z zakupami, to nie zawsze możemy liczyć na bezpośrednią pomoc Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ jednostka ta zajmuje się sprawami godzącymi w zbiorowy interes konsumentów. Z indywidualną sprawą możemy udać się do powiatowego albo miejskiego rzecznika praw konsumenta. To właśnie na podstawie zgłoszeń, które przyjmują te mniejsze jednostki, UOKiK sporządził raport na temat najczęstszych skarg składanych przez Polaków w 2012r..

Ze statystyk zebranych przez UOKiK wynika, że polscy konsumenci najczęściej mają problem z punktami zajmującymi się sprzedażą odzieży i ubrań. Na przestrzeni całego poprzedniego roku złożono na nie niemal 90 tysięcy skarg. W przeszło 75 tysiącach przypadków udzielono porad prawnych, a w ponad 14 tysiącach sytuacji zakończyło się wystąpieniami z powództwem w postępowaniu sadowym.

Ponadto, polscy konsumenci mają problemy w sklepach oferujących sprzęt AGD i RTV. Skarg na takie punkty handlowe zgłoszono w 2012r. ogólnie ponad 40 tysięcy. Kolejnych 26,1 tysiąca to zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości, jakich dopuszczały się punkty sprzedające elementy wyposażenia wnętrz. Oprócz tego, sporo było próśb o pomoc w sprawach między klientami a punktami motoryzacyjnymi i komputerowymi.

Polacy narzekają też na usługi z zakresu telekomunikacji oraz na firmy świadczące usługi finansowe. W pierwszym przypadku rzecznicy praw konsumenta otrzymali niemal 60,5 tysiąca skarg, przy czym w ponad 51 tysiącach sytuacji zakończyło się poradą prawną. Jeśli chodzi o usługi finansowe, to skarg na firmy, które ich udzielają było ok. 26,7 tysiąca.

Skarżono się też na firmy usługowe działające w branży remontowo-budowlanej. Na ponad 16,7 tysiąca zgłoszeń, najwięcej dotyczyło niskiej jakości prac, domagania się przez firmy zapłaty za niepełne wykonanie zlecenia oraz kłamstw związanych z kwalifikacjami pracowników.

Przeważająca część zgłoszeń do rzeczników praw konsumenta w sprawie sklepów dotyczyła zwrotów na mocy gwarancji oraz zwrotów powodowanych niezgodnością towaru z opisem. Klienci z reguły narzekali na fakt, że sprzedawcy nie chcą przyjmować zwrotów albo nie doprowadzają reklamowanego sprzętu do stanu, jakiego oczekują konsumenci.

W przypadku skarg na firmy usługowe, klienci najczęściej zgłaszali zmiany warunków umowy, które nie były z nimi konsultowane lub nie zostały jasno przedstawione. Poza tym, skarżono się na niską jakość wykonanych usług, czy też na naliczanie dodatkowych opłat.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do Jakie były najczęstsze skargi zgłaszane do UOKiK przez konsumentów w 2012r.?.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm