Italo - superpociÄ…g prywatnej firmy kursuje we WÅ‚oszech
Italo - najnowocześniejszy w Europie szybki pociąg, który należy do prywatnej spółki - został konkurentem pociągów dużych prędkości włoskich kolei państwowych. Będzie kursował od 28 kwietnia. Premierowy uroczysty przejazd odbył się na trasie Rzym-Neapol - poinformowała PAP.
Pociąg Italo zaprojektowano tak, by w niedalekiej przyszłości mógł osiągać prędkość do 360 kilometrów na godzinę. Trasę z Rzymu do Neapolu debiutancki skład przejechał z prędkością 300 kilometrów na godzinę. Nowe linie kolejowe, w ramach których funkcjonuje Italo, mają trzy klasy, szczycą się wagonami z bezpłatnym Internetem i telewizją satelitarna, a także salą kinową i relaksu.
Połączą one prawie wszystkie największe miasta Włoch, w tym Mediolan, Turyn, Wenecję, Bolonię, Rzym i Neapol. Wartość całej inwestycji to 1 miliard euro. Spółka NTV, którą kieruje prezes Ferrari Luca Cordero di Montezemolo, stwierdziła, że Italo zrewolucjonizują komunikację kolejową we Włoszech. "Musimy zdobyć 20-25 procent rynku do 2014 roku"- oznajmił szef spółki przedstawiając podczas inauguracyjnej podróży cele firmy.
Media w Italii zaznaczają, że kolej ta to prawdziwa "awangarda" na Starym Kontynencie. Zauważa się, że po raz pierwszy prywatne przedsiębiorstwo przełamało monopol państwowych firm na rynku kolei dużych prędkości. Ceny biletów są zbliżone do tych oferowanych w szybkich pociągach Czerwona Strzała, które należą do kolei państwowych.
Połączą one prawie wszystkie największe miasta Włoch, w tym Mediolan, Turyn, Wenecję, Bolonię, Rzym i Neapol. Wartość całej inwestycji to 1 miliard euro. Spółka NTV, którą kieruje prezes Ferrari Luca Cordero di Montezemolo, stwierdziła, że Italo zrewolucjonizują komunikację kolejową we Włoszech. "Musimy zdobyć 20-25 procent rynku do 2014 roku"- oznajmił szef spółki przedstawiając podczas inauguracyjnej podróży cele firmy.
Media w Italii zaznaczają, że kolej ta to prawdziwa "awangarda" na Starym Kontynencie. Zauważa się, że po raz pierwszy prywatne przedsiębiorstwo przełamało monopol państwowych firm na rynku kolei dużych prędkości. Ceny biletów są zbliżone do tych oferowanych w szybkich pociągach Czerwona Strzała, które należą do kolei państwowych.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.