Google lepsze od Facebooka na rynku reklam?
Z informacji przekazanych przez firmę analityczną EMarketer Inc. wynika, że Facebook straci pierwsze miejsce na rzecz Google w rankingu uwzględniającym dochody z reklam zewnętrznych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyną takiego stany rzeczy jest spowolnienie wzrostu reklam portalu społecznościowego – czytamy na portalu Onet.pl.
Szacunki EMarketer pokazują, ze Google zagarnie w przyszłym roku 19,8% rynku i uzyska w ten sposób 3,68 miliardów dolarów. Z kolei Facebook zdobędzie 17,7%, co będzie równoznaczne z uzyskaniem 3,29 miliardów dolarów.
Przypomnijmy, że w poprzednim roku Facebook wskoczył na pierwsze miejsce tego zestawienia kosztem Yahoo. Zdaniem specjalistów firma Marka Zuckerberga utrzyma tę lokatę w 2012 roku; będzie to możliwe dzięki pozyskaniu zdjęć reklamowych, video-reklam i innych elementów wizualnych.
Komentatorzy zwracają uwagę, że Facebook i Google stosunkowo niedawno weszły na rynek reklam zewnętrznych, gdzie następnie pokonały rywali i stały się najważniejszymi graczami. Firma Zuckerberga zdobyła prowadzenie zalewając portal społecznościowy małymi reklamami. Z kolei Google zyskało na rozszerzeniu zakresu reklam poza początkowe linki tekstu pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Teraz sprzedaje różnego rodzaju graficzne reklamy na stronach internetowych i klipach na YouTube.
Zdaniem Debry Aho Williamson - analityk EMarketer - Facebook powinien skupić się na przekonaniu do siebie dużych marek, zamiast pozwalać im umieszczać na portalu darmowe strony. Zdaniem specjalistów Google wciąż korzysta na swojej długotrwałej wiodącej pozycji w reklamach związanych z wynikami wyszukiwania.
Przypomnijmy, że w poprzednim roku Facebook wskoczył na pierwsze miejsce tego zestawienia kosztem Yahoo. Zdaniem specjalistów firma Marka Zuckerberga utrzyma tę lokatę w 2012 roku; będzie to możliwe dzięki pozyskaniu zdjęć reklamowych, video-reklam i innych elementów wizualnych.
Komentatorzy zwracają uwagę, że Facebook i Google stosunkowo niedawno weszły na rynek reklam zewnętrznych, gdzie następnie pokonały rywali i stały się najważniejszymi graczami. Firma Zuckerberga zdobyła prowadzenie zalewając portal społecznościowy małymi reklamami. Z kolei Google zyskało na rozszerzeniu zakresu reklam poza początkowe linki tekstu pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Teraz sprzedaje różnego rodzaju graficzne reklamy na stronach internetowych i klipach na YouTube.
Zdaniem Debry Aho Williamson - analityk EMarketer - Facebook powinien skupić się na przekonaniu do siebie dużych marek, zamiast pozwalać im umieszczać na portalu darmowe strony. Zdaniem specjalistów Google wciąż korzysta na swojej długotrwałej wiodącej pozycji w reklamach związanych z wynikami wyszukiwania.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.