Facebook gigantem e-commerce?
Grupa startupów zajmujących się handlem w sieci i najbardziej uznanych finansistów na świecie podkreśla, że Facebook Inc może odegrać znaczną rolę na rynku e-commerce, zagrażając tym samym pozycji Amazon.com i eBay Inc - poinformowała agencja Reuters.
Firma, do której należy największy na świecie serwis społecznościowy, jest w trakcie pierwotnej oferty publicznej (IPO) o wartości 5 miliardów dolarów; wkrótce będzie ona musiała stawić czoła presji Wall Street - znaleźć nowe źródło dochodów i ograniczyć uzależnienie od sprzedaży reklam, która wygenerowała 85% jego zeszłorocznych przychodów.
Część komentatorów podkreśla, że rozwiązaniem tej kwestii może być tak zwany "f-commerce", czyli handel na Facebooku. Obecnie trwają prace nad nowatorskimi metodami przekonania użytkowników serwisu społecznościowego, by nie ograniczali swojej aktywności wyłącznie do kontaktów ze znajomymi, ale robili tam również zakupy. Zajmują się tym dotcomy takie jak BeachMint, Yardsellr, Oodle czy Fab.com.
Dotcomy te wspierane są kapitałem rzędu dziesiątek milionów dolarów, który pochodzi m.in. od Accel Partners, Andreessen Horowitz czy Goldman Sachs. Promują one aplikacje zakupowe, organizują internetowe wyprzedaże i testują nowe modele biznesowe na Facebooku.
Specjaliści podkreślają, że serwis społecznościowy mógłby pójść drogą Amazona, który przetworzył ogrom danych o klientach i ich transakcjach, by móc zaproponować użyteczne i spersonalizowane rekomendacje. Jednak na razie Facebook nie wypowiada się na ten temat, ale inwestorzy twierdzą, że firma jest świadoma tego, jak ważne jest posiadanie strategii dla e-commerce - podała agencja Reuters.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.