E-commerce i m-commerce, czyli jak Polacy przestają chodzić do sklepów
Jak wynika ze statystyk, Polacy coraz częściej dokonują zakupów korzystając z internetu. Bezustannie poszerzane oferty sklepów on-line sprawiają, że w sieci można nabyć już prawie wszystko. W efekcie, handel zdalny ma coraz większe znaczenie dla polskiej gospodarki. Specjaliści zauważają jednak, że rośnie również wartość rynku m-commerce. Zakupy robione poprzez tablety i smartfony stają się coraz powszechniejsze.
Co do tego, że handel internetowy w Polsce bezustannie się rozwija, nikt nie ma wątpliwości. Jak wynika z zebranych danych, w samym roku 2012 rynek ten powiększył się o ok. 24%. Pod koniec 2012r. jego wartość była szacowana na 21,5 miliarda złotych. Daje to ok. 2,5% ogólnego handlu detalicznego w kraju.
Pewnym jest, że stale przybywa Polaków decydujących się na kupowanie w sieci, a jednocześnie rośnie też liczba punktów handlowych rozpoczynających działalność zdalną. Według wyliczeń, obecnie istnieje ich już ok. 10 tysięcy, przy czym aż 20% z tej liczby to punkty otwarte w roku 2012.
Mimo tego, że rynek e-commerce dynamicznie rozwija się w naszym kraju, to jednak wciąż jeszcze Polska ma gorsze wyniki w tym sektorze niż większość zachodnich krajów Europy. Eksperci zwracają też uwagę na fakt, że rozwój sprzedaży internetowej jest ściśle zależny od branży, w jakiej specjalizuje się dany sklep.
Jak wynika z badań ekspertów, największa grupa Polaków kupuje w sieci ubrania, obuwie lub dodatki odzieżowe. Do takich zakupów przyznało się 47% spośród osób pytanych przez pracowników porównywarki ceneo.pl. Chętnie kupujemy też urządzenia AGD/RTV – tę odpowiedź wskazało 46% respondentów. Kolejnych 42% ankietowanych mówiło o zakupach komputerów, a także urządzeń przydatnych w domu i w ogrodzie.
Eksperci przyznają także, że ważnym krokiem naprzód było dla polskiego rynku e-commerce udostępnienie zakupów internetowych przez znane markety, w tym np. Tesco czy Almę. Dodatkowo, specjaliści zauważają, że coraz większy udział w handlu zdalnym ma m-commerce, czyli zakupy dokonywane przy użyciu tabletów i smartfonów.
Zakłada się, że w przyszłości rynek zakupów mobilnych będzie rozwijał się coraz szybciej. Sprzyjać będzie temu m.in. fakt, że same punkty on-line będą starały się udostępniać swoje usługi w formie mobilnej dostosowanej do korzystania ze sklepów poprzez smartfony czy tablety.
Eksperci podkreślają, że zarówno preferencje klientów, jak i działalność punktów handlowych ewoluuje tu praktycznie w tym samym tempie, więc usługi sklepów są stale dopasowywane do wymagań konsumentów. Jednocześnie, internauci dość szybko podchwytują nowinki wprowadzane przez punkty on-line i chętnie z nich korzystają.
Pewnym jest, że stale przybywa Polaków decydujących się na kupowanie w sieci, a jednocześnie rośnie też liczba punktów handlowych rozpoczynających działalność zdalną. Według wyliczeń, obecnie istnieje ich już ok. 10 tysięcy, przy czym aż 20% z tej liczby to punkty otwarte w roku 2012.
Mimo tego, że rynek e-commerce dynamicznie rozwija się w naszym kraju, to jednak wciąż jeszcze Polska ma gorsze wyniki w tym sektorze niż większość zachodnich krajów Europy. Eksperci zwracają też uwagę na fakt, że rozwój sprzedaży internetowej jest ściśle zależny od branży, w jakiej specjalizuje się dany sklep.
Jak wynika z badań ekspertów, największa grupa Polaków kupuje w sieci ubrania, obuwie lub dodatki odzieżowe. Do takich zakupów przyznało się 47% spośród osób pytanych przez pracowników porównywarki ceneo.pl. Chętnie kupujemy też urządzenia AGD/RTV – tę odpowiedź wskazało 46% respondentów. Kolejnych 42% ankietowanych mówiło o zakupach komputerów, a także urządzeń przydatnych w domu i w ogrodzie.
Zakłada się, że w przyszłości rynek zakupów mobilnych będzie rozwijał się coraz szybciej. Sprzyjać będzie temu m.in. fakt, że same punkty on-line będą starały się udostępniać swoje usługi w formie mobilnej dostosowanej do korzystania ze sklepów poprzez smartfony czy tablety.
Eksperci podkreślają, że zarówno preferencje klientów, jak i działalność punktów handlowych ewoluuje tu praktycznie w tym samym tempie, więc usługi sklepów są stale dopasowywane do wymagań konsumentów. Jednocześnie, internauci dość szybko podchwytują nowinki wprowadzane przez punkty on-line i chętnie z nich korzystają.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.