Dobre dane makroekonomiczne z Niemiec i Eurolandu
Według danych podanych dzisiaj przez Federalny Urząd Statystyczny w Niemczech, tamtejsza sprzedaż detaliczna wzrosła w listopadzie 2012r. o 1,2%. To więcej, niż przewidywali eksperci. Dodatkowo, wynikiem zgodnym z optymistycznymi prognozami był odczyt wskaźnika PMI dla sektora usług w krajach strefy euro, opublikowany przez firmę Markit. Wartość indeksu wzrosła o 1,1 pkt do poziomu 47,8 pkt.
Zarówno opublikowane dzisiaj dane dotyczące gospodarki Niemiec, jak i strefy euro były bardzo optymistyczne. W ostatnich miesiącach wiele wskaźników odnoszących się do sytuacji naszych sąsiadów, jak i Eurolandu, notowało niepokojące spadki, dlatego teraz eksperci wyjątkowo cieszą się ze zwyżek.
Zgodnie z najnowszymi publikacjami, w listopadzie poprawie uległa sprzedaż detaliczna w Niemczech. Okazało się bowiem, że wzrosła ona o 1,2%. To o 0,4% więcej, niż zakładali analitycy, którzy spodziewali się, że będzie to 0,8%. Wobec ubiegłego roku, niemiecka sprzedaż detaliczna zanotowała spadek o 0,9%, jednak jest to również rezultatem lepszym od prognoz. Specjaliści zakładali, że spadek sięgnie aż 1,6%.
Oprócz informacji na temat naszych zachodnich sąsiadów, otrzymaliśmy dzisiaj dane dotyczące wskaźnika PMI dla sektora usług w krajach należących do strefy euro. Według publikacji firmy Markit, PMI w Eurolandzie wzrosło w listopadzie o 1,1 pkt z poziomu 46,7 do 47,8 pkt. Tym samym, wynik był w pełni zgodny z oczekiwaniami analityków, a jednocześnie, okazał się być najwyższym odczytem na przestrzeni ostatnich 5 miesięcy.
Niemniej jednak, eksperci wciąż podkreślają, że PMI dla usług w Eurolandzie jest niskie. Co prawda, cieszy zwyżkowa tendencja, jednak dopóki indeks nie sięgnie 50 punktów, Europejczycy nie będą mieli prawdziwych powodów do zadowolenia.
Niestety, na razie niewiele czynników wskazuje na to, że nastroje badanych przedsiębiorców będą lepsze, niż dotychczas. Europa wciąż jeszcze nie wyszła z kryzysu, a problemy gospodarcze nadal trapią wiele państw. Mimo tego, systematycznie rosnące odczyty najważniejszych wskaźników odzwierciedlających realną sytuację na kontynencie wskazują na to, że część krajów powoli zwalcza wcześniejsze kłopoty, co daje nadzieję na ustabilizowanie sytuacji.
Zgodnie z najnowszymi publikacjami, w listopadzie poprawie uległa sprzedaż detaliczna w Niemczech. Okazało się bowiem, że wzrosła ona o 1,2%. To o 0,4% więcej, niż zakładali analitycy, którzy spodziewali się, że będzie to 0,8%. Wobec ubiegłego roku, niemiecka sprzedaż detaliczna zanotowała spadek o 0,9%, jednak jest to również rezultatem lepszym od prognoz. Specjaliści zakładali, że spadek sięgnie aż 1,6%.
Oprócz informacji na temat naszych zachodnich sąsiadów, otrzymaliśmy dzisiaj dane dotyczące wskaźnika PMI dla sektora usług w krajach należących do strefy euro. Według publikacji firmy Markit, PMI w Eurolandzie wzrosło w listopadzie o 1,1 pkt z poziomu 46,7 do 47,8 pkt. Tym samym, wynik był w pełni zgodny z oczekiwaniami analityków, a jednocześnie, okazał się być najwyższym odczytem na przestrzeni ostatnich 5 miesięcy.
Niemniej jednak, eksperci wciąż podkreślają, że PMI dla usług w Eurolandzie jest niskie. Co prawda, cieszy zwyżkowa tendencja, jednak dopóki indeks nie sięgnie 50 punktów, Europejczycy nie będą mieli prawdziwych powodów do zadowolenia.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.