Czym dla Polaków są centra handlowe?
Chociaż zgodnie z założeniem, centra handlowe to miejsca, w których mamy możliwość zrobienia przeróżnych zakupów, to jednak okazuje się, że powoli nabierają one także innego znaczenia. Do galerii zaczynamy chodzić również w celach rozrywkowych lub kulturalnych. Mogą one pełnić również funkcję biznesową lub społeczną. Jak to możliwe?
Podstawową funkcją galerii handlowych jest umożliwienie ludziom dokonania zakupów. Dzięki temu, że w centrach znajdują się sklepy z różnorodnym asortymentem, możemy w nich nabyć niemal wszystkie produkty, które potrzebne nam są w codziennym życiu. W galeriach nie brakuje marketów, sklepów odzieżowych, obuwniczych, meblowych, AGD/RTV, drogerii itp.
Mimo tego, okazuje się, że Polacy wcale nie udają się do centrów handlowych wyłącznie w celu zrobienia zakupów. W galeriach rośnie liczba punktów usługowych, które zapewniają rozmaite formy rozrywki i rekreacji. Oprócz tego, centra pełnią funkcję społeczną. Pozwalają nam przebywać wśród ludzi, często są miejscem spotkań ze znajomymi.
Ponadto, coraz częściej możemy trafić na znajdujące się w centrum kino, kręgielnię lub solarium. Obowiązkowe są też restauracje i kawiarnie, w których można coś przekąsić pomiędzy wizytą w jednym i drugim sklepie. Niektóre galerie idą o krok dalej. Przykładem jest warszawska Blue-City, w której często organizowane są wystawy przybliżające ludziom sztukę i będące świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy na co dzień nie bywają w muzeach.
Także urzędy są coraz bardziej skłonne to otwierania swoich filii w galeriach handlowych. Dzięki temu, zdecydowanie ułatwiłyby społeczeństwu załatwianie wielu ważnych spraw. Obecnie jest to jednak rzadkością. Niemniej jednak, w niektórych centrach możemy znaleźć oddziały Poczty Polskiej. Rośnie też liczba biur, które zlokalizowane są w dużych centrach handlowych.
Niektóre galerie tworzą również punkty informacji turystycznej, a zdarza
się nawet, że w centrach powstają hotele. Warto przy tym dodać, że
część spośród największych i najbardziej znanych galerii handlowych w
konkretnych regionach kraju staje się też atrakcją turystyczną.
Turyści z innych części kraju chętnie odwiedzają centra, by sprawdzić, czy różnią się one od tych, w których robią zakupy we własnej okolicy. Oznacza to, że w pewnym stopniu, galerie są jednymi z tych elementów, które mogą budować wizerunek całego miasta.
Mimo tego, okazuje się, że Polacy wcale nie udają się do centrów handlowych wyłącznie w celu zrobienia zakupów. W galeriach rośnie liczba punktów usługowych, które zapewniają rozmaite formy rozrywki i rekreacji. Oprócz tego, centra pełnią funkcję społeczną. Pozwalają nam przebywać wśród ludzi, często są miejscem spotkań ze znajomymi.
Ponadto, coraz częściej możemy trafić na znajdujące się w centrum kino, kręgielnię lub solarium. Obowiązkowe są też restauracje i kawiarnie, w których można coś przekąsić pomiędzy wizytą w jednym i drugim sklepie. Niektóre galerie idą o krok dalej. Przykładem jest warszawska Blue-City, w której często organizowane są wystawy przybliżające ludziom sztukę i będące świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy na co dzień nie bywają w muzeach.
Także urzędy są coraz bardziej skłonne to otwierania swoich filii w galeriach handlowych. Dzięki temu, zdecydowanie ułatwiłyby społeczeństwu załatwianie wielu ważnych spraw. Obecnie jest to jednak rzadkością. Niemniej jednak, w niektórych centrach możemy znaleźć oddziały Poczty Polskiej. Rośnie też liczba biur, które zlokalizowane są w dużych centrach handlowych.
Turyści z innych części kraju chętnie odwiedzają centra, by sprawdzić, czy różnią się one od tych, w których robią zakupy we własnej okolicy. Oznacza to, że w pewnym stopniu, galerie są jednymi z tych elementów, które mogą budować wizerunek całego miasta.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.