Coraz więcej pracowników słabo angażuje się w wykonywaną pracę
Z badan przeprowadzonych przez kilka odrębnych podmiotów wynika, że coraz mniej pracowników naprawdę angażuje się w wykonywanie obowiązków służbowych. Jest to o tyle problematyczne, że negatywnie wpływa nie tylko na samych zatrudnionych, którzy nie czerpią satysfakcji ze swojej pracy, ale też na firmy, które ich zatrudniają. Nie da się ukryć, że niezadowolony pracownik jest mniej wydajny, a to przekłada się na słabszą kondycję przedsiębiorstwa.
Kilka odrębnych podmiotów przeprowadziło badania mające na celu sprawdzić, ilu pracowników realnie angażuje się w powierzane im obowiązki zawodowe. Odpowiedź była zaskakująco kiepska, ponieważ liczba tych, którzy wcale nie skupiają się na swojej pracy, stale wzrasta. Według danych zebranych przez Instytut Gallupa, naprawdę zaledwie kilkanaście procent pracowników angażuje się w to, co robi.
Do podobnych wniosków doszli autorzy raportu „The Quantum Workplace 2015”, którzy poinformowali, że ok. 30% zatrudnionych skupia się na pracy, starając się wykonać ją najlepiej, jak to możliwe. Potwierdza to raport ADP, według którego 31,4% nie angażuje się w wykonywane zadania, a 24,3% pracowników wykonuje obowiązki, w ogóle nie zastanawiając się i nie przywiązując do tego wagi. 7,1% pytanych praktycznie lekceważy swoją pracę.
Eksperci nie mają wątpliwości, co do tego, że firmy zatrudniające niezaangażowanych pracowników są obarczone większym ryzykiem kryzysu. Podkreślają, że to właśnie od wkładu pracy i rzeczywistych starań podwładnych zależy sukces całego podmiotu. To również przykładanie się do realizacji zadań przekłada się na zwiększone dochody firm.
Niestety, istnieją czynniki, które skutecznie zniechęcają pracowników do pełnego zaangażowania w rozwój przedsiębiorstw, w których są zatrudnieni. Najczęściej chodzi i niestabilność pracy oraz o niskie wynagrodzenie, chociaż wielu ludzi przyznaje, że nie starają się w pracy z uwagi na brak możliwości rozwoju kariery zawodowej czy brak wiedzy o dalszych losach i celach firmy.
Specjaliści z firmy ADP uznali, że dla zwiększenia wydajności pracowników, niezbędne jest ich odpowiednie motywowanie. I niekoniecznie chodzi tu jedynie o motywację finansową. Zwraca się uwagę, że młodzi pracownicy bardzo cenią sobie dobrą atmosferę w pracy czy równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Poza tym pracownicy chcieliby więcej wiedzieć o strategii rozwoju firmy o blisko-, jak i dalekosiężnych założeniach jednostki.
Do podobnych wniosków doszli autorzy raportu „The Quantum Workplace 2015”, którzy poinformowali, że ok. 30% zatrudnionych skupia się na pracy, starając się wykonać ją najlepiej, jak to możliwe. Potwierdza to raport ADP, według którego 31,4% nie angażuje się w wykonywane zadania, a 24,3% pracowników wykonuje obowiązki, w ogóle nie zastanawiając się i nie przywiązując do tego wagi. 7,1% pytanych praktycznie lekceważy swoją pracę.
Eksperci nie mają wątpliwości, co do tego, że firmy zatrudniające niezaangażowanych pracowników są obarczone większym ryzykiem kryzysu. Podkreślają, że to właśnie od wkładu pracy i rzeczywistych starań podwładnych zależy sukces całego podmiotu. To również przykładanie się do realizacji zadań przekłada się na zwiększone dochody firm.
Niestety, istnieją czynniki, które skutecznie zniechęcają pracowników do pełnego zaangażowania w rozwój przedsiębiorstw, w których są zatrudnieni. Najczęściej chodzi i niestabilność pracy oraz o niskie wynagrodzenie, chociaż wielu ludzi przyznaje, że nie starają się w pracy z uwagi na brak możliwości rozwoju kariery zawodowej czy brak wiedzy o dalszych losach i celach firmy.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.