pieniadz.pl

Canal+ Cyfrowy zapłaci za wprowadzenie klientów w błąd

poniedziałek, 27-08-2012 godz. 17:05

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na operatora telewizji kablowej Canal + Cyfrowy karę w wysokości ponad 200 tysięcy złotych za wprowadzenia klientów w błąd. A wszystko przez oferowanie darmowych kanałów, które wcale darmowe nie były – a przynajmniej nie we wszystkich pakietach.
Za oszukanie swoich klientów Canal+ Cyfrowy został ukarany grzywną w wysokości 235 tysięcy 266 zł. Ma to związek z kampanią reklamową dotyczącą promocji, w której nowi nabywcy telewizji Canal+ mieli otrzymywać bezpłatny dostęp do kanałów HBO oraz Canal+. Rzeczywiście, niektórzy mogli z nich korzystać za darmo, jednak pojawiły się wyjątki. Promocja nie obejmowała wykupu najtańszego pakietu telewizyjnego.

W efekcie akcji reklamowej, część osób nabywała Canal+ z nadzieją na obejrzenie nie tylko standardowych programów znajdujących się w podstawowym pakiecie kanałowym, ale również dwóch dodatkowych, obiecanych w reklamach. Jak się później okazywało, część klientów – tych, którzy wybrali tanią opcję – nie mogła jednak skorzystać z żadnej z dwóch obiecanych stacji.

Rezultatem było zarzucenie spółce posuwania się do bezprawnych działań w celu zdobycia nowych klientów. Zgodnie z prawem, konsument musi otrzymywać pełne, prawdziwe informacje dotyczące zarówno produktów, jak i usług. Wielu odbiorców poczuło się po prostu oszukanych, ponieważ wydali pieniądze licząc na usługi lepsze, niż te, które ostatecznie otrzymali.

UOKiK już na początku 2011 roku wszczął postępowanie w tej sprawie. Po ponad rocznym zbieraniu dokumentów i prowadzeniu dochodzenia, wreszcie wydano wyrok. Co do oszustwa, jakiego dopuścił się Canal+ nie było większych wątpliwości. Spółka została oskarżona o zastosowanie praktyk reklamowych naruszających zbiorowe interesy. Za wprowadzenie swoich klientów w błąd przedsiębiorstwo zostało ukarane grzywną w wysokości 235 tysięcy 266 złotych.

Niemniej jednak, wyrok wydany w sprawie Canal+ nie jest prawomocny. Władze telewizji oświadczyły, że już odwołały się od decyzji sądu. Podkreślając, że sprawa nie jest jeszcze zakończona, nie chcą także komentować całej afery.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do Canal+ Cyfrowy zapłaci za wprowadzenie klientów w błąd.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm