72% Polaków korzysta z sieci dyskontowych
"Rzeczpospolita" podkreśla, że Polacy pokochali dyskonty. Okazuje się, że już 72% konsumentów przynajmniej raz w miesiącu korzysta z usług sieci dyskontowych. Największą popularnością wśród nich cieszy się Biedronka, do której uczęszcza 60% badanych.
Popularność dyskontów na polskim rynku rośnie od kilku lat; to najszybciej rozwijający się segment. Obecnie należy do nich niemal 20% wartości zakupów. Polacy pokochali dyskonty - podkreśla "Rzeczpospolita" przytaczając wynik sondażu przeprowadzonego w poprzednim miesiącu przez firmę MarketSide.
Badania pokazały, że z dyskontów przynajmniej raz w miesiącu korzysta 72% ankietowanych Polaków. Z kolei hipermarkety wskazało 57%, a supermarkety - 35%. Zdaniem Macieja Bartmińskiego - prezesa MarketSide - dyskonty największą popularnością cieszą się wśród osób młodych i kobiet.
Badania pokazały, że z dyskontów przynajmniej raz w miesiącu korzysta 72% ankietowanych Polaków. Z kolei hipermarkety wskazało 57%, a supermarkety - 35%. Zdaniem Macieja Bartmińskiego - prezesa MarketSide - dyskonty największą popularnością cieszą się wśród osób młodych i kobiet.
Z sondażu wynika również, że z hipermarketów najchętniej korzystają osoby z wyższym wykształceniem. Ponadto tego typu sklepy mają najwyższy udział klientów wśród 30-, 45-latków, z których ponad 2/3 wskazało hipermarkety. Natomiast najniższy (44%) wśród najstarszych respondentów.
Najczęściej wskazywaną przez klientów siecią jest Biedronka, która jest liderem całego rynku handlowego z prawie 1,9 tysiącami sklepów. Jej obrót w poprzednim roku podskoczył do 25,3 miliardów złotych (o 25,1%). Badanie pokazało, że raz w miesiącu w sklepie Biedronki bywa 60% Polaków. Drugie miejsce z 31% odpowiedzi zajął Lidl, który jest także siecią dyskontową. Kolejne lokaty przypadły Tesco i Carrefour - znanym przede wszystkim z hipermarketów.
W rozmowie z "Rzeczpospolitą" Krzysztof Badowski - partner w Roland Berger - zaznaczył, że "format dyskontowy dynamicznie ewoluuje". Według niego "nie jest już tylko i wyłącznie najtańszą alternatywą dla konsumenta, ale stawia na jakość i poprawia doświadczenie zakupowe".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.